Zakopávání v leže

Lehněte si břichem na posilovací stroj. Nohy zapřete za opěrné podložky v místě pod patami (nohy mějte natažené). Chytněte se držadel, nadechněte se a s výdechem tlačte paty k hýždím, posléze se vracejte s nádechem do výchozí pozice. Po celou dobu, tlačte pánev do dolů, aby nedocházelo k vystrkování zadku směrem nahoru.

Poznámka: Cvik lze provádět i střídavým skrčováním nohou – po jedné noze.

Zapojené partie

Hamstringy – Sval poloblanitý, pološlašitý.

Dvouhlavý sval stehenní.

Nejčastější chyby

Vysazování pánve – vystrčený zadek, kolena jsou umístěna příliš nahoru na lavici, nebo až daleko za hranou lavice. Správné umístění kolen je, když čéška je těsně za hranou lavice, na které leží stehna.

Vlivem velké váhy nedostatečný rozsah pohybu.

Tipy pro začátečníky

Hlídat si podsazení pánve. Je možnost zařadit variantu s jednoručkou nebo jezdit každou nohu samostatně.

Složení tréninku

Počet opakováníCíl tréninku
1-6 ×Maximální sila
7–12 ×Nárůst svalů
13–20 ×Silová vytrvalost