Výpony na lýtka v sedě

Sedíte na lavici stroje, stehna jsou fixovaná pod deskou spojenou se závažím, špičky chodidel spočívají na plošině a kotníky jsou u volněné. Pomalu udělejte výpon proti tlaku.

Zapojené partie

Tento cvik posiluje témě ř výhradně šikmý sval lýtkový, který jako jediná hlava
trojhlavého svalu lýtkového probíhá pouze přes jeden kloub ( začíná na zadní
straně kostí holenní a lýtkové, Achillovou šlachou se pak upíná ke kosti patní).
Tím, že jsou nohy ohnuté v kolenou, dochází k uvolnění dvojhlavého svalu
lýtkového (který začíná tě sně nad kolenním kloubem na zadní straně kosti
stehenní, a probíhá tedy pře s dva klouby), čímž se snižuje jeho podíl na zvedání
paty.

Nejčastější chyby

Pokrčování kolen, nedostatečný rozsah pohybu, vynechávání dolní fáze, kdy je sval nejvíce natažený.

Tipy pro začátečníky

Dostatečně zahřát sval před cvičením, aby nedošlo ke zranění nebo natržení šlach.

Složení tréninku

Počet opakováníCíl tréninku
1-6 ×Maximální sila
7–12 ×Nárůst svalů
13–20 ×Silová vytrvalost