Výpady vzad na multipressu

Stůjte v mírném stoji rozkročném, osa leží za hlavou na svalu trapézovém. Udělejte krok vzad. Dbejte přitom na rovná záda. Proveďte výpad tak, aby se stehno přední nohy dostalo do vodorovné polohy, popřípadě o něco níže. Při výpadu nádech, při návratu do výchozí pozice výdech.

Poznámka: V horní pozici můžete nohy vyměnit a provést opakování na druhou nohu nebo odjet sérii nejprve na jednu nohu a potom na druhou. Díky konstrukci multipressu není tento cvik náročný na rovnováhu.

Zapojené partie

Velký hýžďový sval, hamstringy, čtyřhlavý sval stehenní, sval bedrokyčelní.

Tento cvik může být prováděn dvěma způsoby. Uděláte-Ii kratší krok, zapojíte především čtyřhlavý sval stehenní. Delším výkrokem zatížíte hamstringy a velký sval hýžďový.

Nejčastější chyby

Rychlý a nekontrolovaný pohyb bez správného tempa a kontroly, nedostatečný rozsah pohybu, shrbené ramena a prohybání v zádech.

Tipy pro začátečníky

Hlídat si správné dýchání a rovná záda. Volit nižší váhu a naučit se správné provedení cviku.

Cviky na multipressu jsou celkově dobré i pro začátečníky. Nejsou totiž náročné na rovnováhu.

Složení tréninku

Počet opakováníCíl tréninku
1-6 ×Maximální sila
7–12 ×Nárůst svalů
13–20 ×Silová vytrvalost