Rumunský mrtvý tah

Zaujměte mírný stoj rozkročný čelem k ose, ležící na zemi. Předkloňte trup, držte přirozenou lordozu v bedrech a propněte nohy, hlavu mějte v prodloužení páteře. Uchopte osu a napřimte trup. Pohyb se musí odehrávat v kyčlích. Opět se předkloňte a vraťte činku do výchozí pozice, aniž by se však dotkla země. Nádech před záběrem, výdech při zvedání se zpět do výchozí pozice. Při zvedání činky byste měli udržovat rovná záda, abyste se vyhnuli případnému poranění.

Poznámka: Provádění tohoto cviku s malou zátěží může posloužit ke strečinku hamstringů. Čím větší je zátěž, o to větší měrou přebírá úlohu hamstringů při narovnávání pánve velký sval hýžďový.

Zapojené partie

Velký sval hýžďový,  hamstringy, vzpřimovače páteře.

Nejčastější chyby

Kulacení horních zad a ramen, příliš pokrčené nohy nebo naopak propnuté nohy.

Tipy pro začátečníky

Snažit se tlačit pánev co nejvíce dozadu, nikoli se předklánět s osou dopředu. Můžete zvolit místo osy jednoručky.

Složení tréninku

Počet opakováníCíl tréninku
1-6 ×Maximální sila
7–12 ×Nárůst svalů
13–20 ×Silová vytrvalost