Předkopávání v sedě na stroji

Posaďte se na sedadlo stroje, chytněte se držadel nebo sedadla a stabilizujte tak trup. Ohněte nohy v kolenou a umístěte kotníky pod polstrované válce Natáhněte nohy do vodorovné polohy. Se záběrem výdech, při pohybu zpět dolů nádech.

Poznámka: Jedná se o nejlepší cvik pro izolovaný trénink čtyřhlavého svalu stehenního. Čím více je opěradlo
sklopené dozadu, tím více je pánev nakloněná stejným směrem. Přímý sval stehenní, jediná hlava kvadricepsu probíhající přes dva klouby, se díky sklopení opěradla dozadu více natahuje, a je tudíž při propínání nohou intenzivněji namáhán.

Zapojené partie

Čtyřhlavý sval stehenní.

Nejčastější chyby

Házení s vahou, nedostatečný rozsah pohybu.

Tipy pro začátečníky

Cvik lze doporučit začátečníkům , kterým umožňuje vybudovat si dostatek síly pro přechod k náročnějším cvikům.

Složení tréninku

Počet opakováníCíl tréninku
1-6 ×Maximální sila
7–12 ×Nárůst svalů
13–20 ×Silová vytrvalost