Legpress na šikmé lavici

Položte se zády na šikmou lavici, chodidla mírně od sebe. Uvolněte pojistné tyče a ohněte nohy v kolenou natolik, aby se stehna téměř dotýkala trupu. Pomalu natáhněte nohy, nepropínejte je však úplně. Při pohybu dolů se nadechněte, s tlakem nahoru vydechněte. Nacházejí-li se chodidla na spodní části plošiny, trénuje se především čtyřhlavý sval stehenní, přiléhají-li naopak na její horní část, posilují se zejména hýžďové svaly a hamstringy. Čím dále jsou chodidla od sebe, tím významnější úlohu přebírají adduktory.

Poznámka: Tento cvik je vhodný pro osoby s bolestmi zad, které nemohou provádět dřepy se zátěží.

Zapojené partie

Čtyřhlavý sval stehenní, hýžďový sval, adduktory, hamstringy

Nejčastější chyby

Propadající se kolena a kotníky, propínaní kolen v horní pozici. Zvedání pánve ze sedačky, nedostatečný rozsah pohybu. 

Tipy pro začátečníky

Zvolit lehčí váhu, poprosit někoho o jištění pro větší poct jistoty. 

Složení tréninku

Počet opakováníCíl tréninku
1-6 ×Maximální sila
7–12 ×Nárůst svalů
13–20 ×Silová vytrvalost